Ideja je da roditeljima koji imaju decu predskolskog uzrasta pruzi kontinuiranu strucnu podrsku u obavljanju roditeljskih uloga, pomogne u izgradnji odgovornog roditeljstva i odgovarajucih kompetencija za kvalitetnu podrsku razvoju dece. U cilju davanja podrske roditeljima dece predskolskog uzrasta i promovisanja odgovornog roditeljstva strucni tim kao deo svojih usluga organizuje psiho-edukativne radionice radi jacanja roditeljskih vestina.
Inicijative u drugim zeljama:
U SAD 1998. god. urađena je studija koja je utvrdila da 1 od 6 nacionalnih ciljeva obrazovanja jeste da roditelji imaju mogućnost obučavanja i podršku koja im je potrebna u obavljanju roditeljske uloge. Javila se potreba u osmišljavanju porgrama za jačanje roditeljskih kompetencija roditelja. Mnogim roditeljima nedostaje dovoljno znanja kako treba da se pedagoški ophode sa detetom ili pruže adekvatan odgovor u situacijama koje im predstavljaju izazov. Sam odnos roditelja prema detetu i deteta prema roditelju je u stanju stalne promene, razvoja i prilagođavanja jednih na druge. Uspeh zavisi, pre svega, od spremnosti roditelja da objektivno prepozna individulane karakteristike deteta i uravnoteži ih sa svojim osobinama, zahtevima i očekivanjima.
OBUKA VEŠTINAMA
Cilj rada Škole roditeljstva jeste razvoj pedagoške kulture roditelja za vaspitno delovanje u porodici (jačanje roditeljskih kompetencija). Grupni sastanci sa roditeljima koji bi se održavali radi sticanja informacija na određenu temu imali bi za cilj proradu sadržaja i obuku veštinama koji su obuhvaćeni temom koja se obrađuje. Takođe, prisustvo više roditelja na jednom mestu zainteresovanih za datu temu omogućilo bi da se razmene mišljenja i iskustava na širem planu.
Radioničarski rad sa grupom roditelja predstavlja na kvalitativan način proširivanje saradnje sa roditeljima. Time proširujemo uticaj i doprinos napredovanju i razvoju dece i porodice.
Organizacioni aspekti – predlog
- Grupe do 10 polaznika okvirno
- Dinamika odrzavanja:
Prvi ciklus radionica zapocinjemo prve sedmice u decembru u zavisnosti od broja prijavljenih učesnika. Ritam sastanaka je jednom sedmično. U prvom ciklusu najpre će se obradjivati teme u vezi sa razvojem dece u prvoj godini života, ulogom majke i oca u prvoj godini i dr. jer je to „početak svega“, početak razvoja dece, odnosa sa decom, početak razvoja roditeljstva i predstavlja osnovu za dalji razvoj dece. Namenjeno pre svega, trudnicama i roditeljima sa bebom i malom decom, ali i svim zainteresovanim roditeljima.
Škola roditeljstva 2“ koji započinjemo krajem februara, posle svih praznika i odmora, i traje otprilike 7 – 8 susreta do početka juna, kada završavamo sa radionicama u ovoj radnoj godini. U ovom ciklusu radionica obradjivaćemo teme koje se tiču uloge roditelja u razvoju deteta od 3 god, razvoj odnosa privrženosti, pozitivne discipline i dr. radionice namenjene svim roditeljima dece predškolskog uzrasta. Trajanje radionica iznosi 90 minuta.
Može im se ponuditi i mogućnost dalje prorade radioničarkse teme u individualnom susretu
sa stručnim saradnikom.
2. Oprema: propratni materijal, tabla, sala i stolice, eventualno voda (uz kafu), (otprilike ono što se inace koristi na kursevima, seminarima)
Metode učenja/obuke koje će se koristiti:
-predavanje ili power point prezentacija
-rešavanje problema
– interakcija u maloj grupi
KOJA ZNANJA I VEŠTINE ĆE STEĆI UČESNICI?
1. Sticanje znanja o ranom razvoju odnosa izmedju bebe i majke i drugih članova porodice (podsticaj sigurnom afektivnom stilu vezivanja)
1a. Sticanje znanja o značaju ranih prvih odnosa i relacija za stvaranje obrazaca po kojima se zasnivaju i održavaju odnosi u kasnijem životu
2. Sticanje veština razumevanja ponašanja deteta kao vida komunikacije
3. Sticanje znanja o značaju podrške i pomoći majkama i bebama za uspostavljanjem zdravih obrazaca ponašanja i odnosa
4. Sticanje znanja o značaju separacije u najranijem detinjstvu i uslovima pod kojim se stiče sposobnost za prevazilaženje kasnijih separacionih anksioznosti i teškoća
6. Razumevanje razvojnih faza kroz koje prolazi dete predškolskog uzrasta
7. Razumevanje emocionalnog razvoja dece, kontrola emocija
8. Disclipinovanje dece i vaspitni stilovi
i mnoge druge…
4. Tim stručnih saradnika: dečji psihijatar, psiholog, porodični terapeut